איך בוחרים פנס ראש לצבא? הכנו לכם כמה טיפים חשובים

פנסי ראש הם פנסים שמולבשים על קדמת הראש (המצח) ומאירים אור בכיוון מסוים אליו הפנים פונות, כך שהם נוחים במיוחד במהלך פעילויות שונות, כמו כן גם פעילויות מבצעיות, מכיוון שהפנס מאיר לכל מקום שאליו נסתכל, והוא משאיר לנו את שתי הידיים חופשיות, מה שהופך אותו פופולרי במיוחד עבור אנשים שנמצאים בפעילויות חוץ בלילה או במקומות חשוכים כמו מערות.

מה ההבדל בין פנס לד לפנס ליבון?

פנס לד הוא מכשיר הפועל על עיקרון האלקטרולומינציה. נורת הלד היא סוג של דיודה פולטת אור (LED).

פנס לד הוא מכשיר אלקטרוני הפולט אור כאשר זרם חשמלי עובר דרכו. ללד יש יתרון שהוא חסכוני ויעיל בשימוש באנרגיה ועמיד יותר מאשר פנס ליבון.

פנס לד בנוסף, צורך פחות חשמל מאשר פנס ליבון ולכן יש לו חיי סוללה ארוכים יותר. פנסי לד מספקים גם בהירות גבוהה יותר מאשר פנסי ליבון, ולכן הם טובים יותר עבור אנשים שצריכים תאורה בהירה ואיכותית במקומות חשוכים, כמו חיילים בפעילויות מבצעיות.

איזו בהירות מומלצת כשבאים לבחור פנס ראש לשטח?

בעת בחירת פנס ראש לשטח, כדאי לקחת בחשבון את נתון הבהירות.
הבהירות נמדדת בלומנס. לומנס זו יחידת מידה של אור. ככל שהלומן גבוה יותר, כך פנס הראש שלכם יהיה בהיר יותר, כלומר יספק אור חזק יותר.

הבהירות של פנס ראש חשובה מאוד מכיוון שהיא עוזרת לכם לראות מה לפניכם בצורה ברורה.

סוגי לומנס בפנסי ראש – מה זה לומנס גבוה ומה זה לומנס נמוך

פנסי ראש בעלי נתוני לומן גבוהים יאירו שטחים נרחבים ולרחוק. מומלץ לבדוק נתוני כל פנס עבור המשימה אותה הוא נדרש לבצע, הנתונים משתנים בהיקף השטח אותו תאיר האלומה, העוצמה, וטווח המרחק עד אליו ניתן להאיר.
עם זאת, פנסי ראש עם נתוני לומן נמוכים בדרך כלל יהיו חסכוניים יותר בחיי הסוללה, סוג זה יכול להתאים למטיילים שצריכים פנס ראש טוב, אבל יעריכו חיי סוללה ארוכים, יותר מאשר בהירות גבוהה.
עם זאת, לדלנסר מייצרת פנסים עם נתוני לומנס גבוהים מאוד תוך כדי שמירה על חיי סוללה ארוכים במיוחד, כולל אפשרות לעימעום על פי צורך או תיכנות מצבי תאורה. בדגמים מסוימים הפנס מתאים את עצמו אוטומטית לתנאי התאורה הקיימים.
כך שלא צריך להתפשר על איכות לומנס וחיי סוללה.

לסיכום

ניתן לראות פנסי ראש בשימוש נרחב בקרב זרועות הביטחון ויחידות מובחרות בצה”ל ובצבאות בעולם.

היתרון המרכזי של פנס ראש הוא האפשרות להאיר ללא שימוש בידיים.

בנוסף, בגלל שהפנס מולבש בחזית הראש, הוא מאיר לכל מקום שנסתכל אליו, תכונה חשובה בפעילות בשטח או בפעילות מבצעית. בשימוש בפנס ראש לד איכותי של לדלנסר, אתם שומרים על איכות ועוצמת התאורה תוך כדי שמירה על חיי סוללה ארוכים.